masinák
Hirdetés 2
Controller Infok...

Hirdetés

 

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságáról
( Kategória: Riport Írta D@reeo - 2014 szeptember 18 csütörtök - 12:57:30 )
Nem megalapozatlan kritika manapság, hogy egyes játékok nagyon hasonlóak. Vegyük például a belső nézetes, lövöldözős játékokat: sok közülük inkább repetitív, mind újító, innovativ. Így aztán nem meglepő, hogy aki valamelyiket próbálta, a következő pár már nem okoz nagy meglepetést. Shigeru Miyamoto is így gondolja ezt, az idei E3-as tapasztalokat leszűrve.



"Idén, a fejlesztők többsége véres, erőszakos környezetben játszódó akciójátékot állított ki az expon, más megfogalmazással élve realisztikus és tök jó címeket. Mivel sok fejlesztő ugyanabban a kategóriában versenyez, ad ki játékokat, úgy tűnt, a legtöbb cím ilyen típusú volt."

Tényleg sok játék megmarad bizonyos, bevált recepteknél és csak minimális újdonságot nyújt, legyen az játékmechnanizmusban, vagy a grafikai megvalósításban jelen. Miyamoto az Edge Magazinnak adott interjúban is ezt a kérdést fejtegette.

"Oh, elég nagy kijelentés ez részemről, nemde? Ez arra visszavezethető, hogy általában véve senkinek sem túl nagy ösztönzés ez a videojátékiparban, engem is beleértve. Úgy érzem, hogy inkább bizonyos, adott irányzatok mérvadóak a játékiparban, a függetlenséggel, vagy különlegességgel ellenben. Utóbbiaknak kéne az első helyen állni. Amikor a játéktervezés fejesei - akik a fejlesztés költségvetését határozzák meg - átveszik a stafétát egy cím készítésénél - akkor általában a már piacon elérhető népszerű játékokhoz hasonló cím készül. Még ha adódik is rá lehetőség, hogy a fiatal fejlesztők valami újat és szabadon alkossanak, a végén nagy eséllyel a biztos, a bevált mellett döntenek. Úgy gondolom, emiatt nagy út áll még elöttünk. Remélem, hogy a Nintendo mindig az új ötletek megvalósítása felé halad majd - olyan dolgok felé, amelyek a készítők egyedülálló ötleteiből születnek."



Miyamoto meglátása megtalálható szinte az összes nagy kiadó palettáján, gondoljunk csak az Activision, az Electronic Arts, vagy a Ubisoft valamelyikére. Ritkaságszámba megy, hogy egy-egy játék bármilyen módon megpróbáljon kitörni a korábban már bevált formulákból és ha mégis, az általában egy indie próbálkozás. A leggyakrabban ez az FPS játékok világában fordul elő, ahol jelenleg a Call of Duty az egyik legismertebb, leggyakrabban játszott cím. Olyan címek, mint a Medal of Honor, vagy a Battlefield emellett szép lassan eltűnnek.

Forrás: {link}

A Nintendo a fenti megállapításnak megfelelően, mindig "szembe ment" az összes többi gyártó és fejlesztő látásmódjával. Mindig valami újat, egyedit próbálnak meg az asztalra tenni, hol több, hol kevesebb sikerrel. Szerintem ameddig a célközönség adott az újra, az egyedi dolgokra, de éppígy a mondhatni futószalagon érkező sablon játékokra, addig nincs semmi gond. Nektek mi a véleményetek?

[Beküldte Shepard]

Hozzászólás: 10 Nyomtatóbarát változat FACEBOOK TWITTER
Hozzászólás
Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólhunMyrte | szept 18 : 18:57


Hozzászólás: 342


Válasz erre
Ezzel teljesen egyet értek. Nem kell mindegyik konzolnak ugyan olyannak lennie.
"Csodák nélkül nem is élhetnénk" /Hókirálynő - Yuki no Joou/

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólNorbi(HUN) | szept 19 : 00:51


Hozzászólás: 1469


Válasz erre
Teljesmértékben igaza van Miyamoto-nak.
Én azért szeretem a Nintendo-t,mert igyekszik mindig egyedit alkotni.
Aki felvesz valamelyik platformon barátnak,az írjon privátüzenetet itt az oldalon!!!


Nintendo Switch ID-m: 5496-7946-5968
Nintendo 3DS ID-m: 3025-2184-8454
Xbox-os ID-m: NorbiHUN Gaming
PS-es ID-m: NorbiHUN_Gaming


YouTube csatornám: NorbiHUN Gaming

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólKikiGames | szept 20 : 01:17
[ Nintendo munkatárs ]

Hozzászólás: 379

Regisztrált: jan 22 : 20:49
Válasz erre
Ha arra gondolok hogy csak és kizárólag sablonjátékokon nőttem volna fel, hát valami unott képű srác jutna eszembe, nem egy kitartó (Mármint minden játékkal megszenvedő) én.

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólNorbi(HUN) | szept 20 : 02:01


Hozzászólás: 1469


Válasz erre
Ezzel én is így vagyok.
Addig nem nyugszok,amíg végig nem viszek egy játékot.
Amikkel játszottam idáig mindet végig szenvedtem,sôt a mai beállítottságom az hogy 100%-ra kijátszam a játékokat.
Aki felvesz valamelyik platformon barátnak,az írjon privátüzenetet itt az oldalon!!!


Nintendo Switch ID-m: 5496-7946-5968
Nintendo 3DS ID-m: 3025-2184-8454
Xbox-os ID-m: NorbiHUN Gaming
PS-es ID-m: NorbiHUN_Gaming


YouTube csatornám: NorbiHUN Gaming

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólClyde | szept 21 : 18:40
[ Profi ]

Hozzászólás: 84

Regisztrált: márc 20 : 00:30
Válasz erre
Nem is tudom. Lehet itt ínyenckedni, csak ki tudja hová vezet. Részemről ennyi felesleges mondatot ritkán olvasok végig. Miyamoto úr így lassan 40 évvel a videójátékok és az otthoni konzolok első megjelenése után elkezd nyilatkozni, hogy minden játék egyforma. Ugyan már kedves Miyamoto...Volt néhány hardware-es újítás felétek, de játékok terén a Nintendo is ugyanazt gyártja, mint 30 éve. Azt is megkockáztatom, hogy annyi fantáziát se tudnak belevinni, mint a konkurencia, mivel egy új nintendó figurát nem tudnak kitalálni.

A végére leírom megint, hogy tetszik az új konzol, teljesen jó termék, még így az "igazi nextgen-ek" árnyékában is, de a nintendo üzleti politikája és a játékfejlesztések magukért beszélnek. 2 éve piacon lassan a U, ébresztő Miyamoto úr!

@Norbi: 100%-ra kijátszani valamit kemény dió tud lenni. Ilyenkor sajnálom, hogy nincs mondjuk Ps3-ad. Ott a Trophy rendszerben vannak kemény platinák. Egyébként ezt sem értem, hogy a nintendo miért nem tette bele a U-ba. Szerintem adott embereknél erősen addiktív a fícsör és megnöveli a játék szavatosságát...persze szerintem ez is csak e-pénisz
[ módosítva szept 21 : 18:46 ]
...

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólNorbi(HUN) | szept 21 : 23:21


Hozzászólás: 1469


Válasz erre
Engem az is tud késztetni,hogy kapunk egy alternatív befejezést vagy új megnyitható módokat például.
Amúgy a Throphy rendszer biztos jó lehet.
Aki felvesz valamelyik platformon barátnak,az írjon privátüzenetet itt az oldalon!!!


Nintendo Switch ID-m: 5496-7946-5968
Nintendo 3DS ID-m: 3025-2184-8454
Xbox-os ID-m: NorbiHUN Gaming
PS-es ID-m: NorbiHUN_Gaming


YouTube csatornám: NorbiHUN Gaming

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólShepard | szept 22 : 09:21


Hozzászólás: 177


Válasz erre
A Trophy rendszer lehetőségét beleépítették a U-ba, legalábbis állítják. A fejlesztők viszont láthatóan nem élnek vele. Egyébként a Ninti is mindig dob valami pecsétet (lsd. Mario Kart 8, Nintendo Land), vagy egyéb elérhető dolgot a saját játékaiba.
Connection Ambassador program letudva.
Segítetteim: Penisz, T_ibi, Angelus, Dimand Jozsef, Sitijani, Olahtomi86, Acelos, Don Carlo, Maria, Rooland, Bachrezso, HeAdsho, Fricix, Orzokiller, Simoka, TomDog, Tomiwii, Samberg, Erős Kristóf, "5959". Köszönöm nekik!


Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólNorbi(HUN) | szept 22 : 16:55


Hozzászólás: 1469


Válasz erre
Igen ez is igaz.
Aki felvesz valamelyik platformon barátnak,az írjon privátüzenetet itt az oldalon!!!


Nintendo Switch ID-m: 5496-7946-5968
Nintendo 3DS ID-m: 3025-2184-8454
Xbox-os ID-m: NorbiHUN Gaming
PS-es ID-m: NorbiHUN_Gaming


YouTube csatornám: NorbiHUN Gaming

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólKikiGames | szept 23 : 00:16
[ Nintendo munkatárs ]

Hozzászólás: 379

Regisztrált: jan 22 : 20:49
Válasz erre
éN MOSTNÁBA AZ ACSÍVMENTEKRE SZOKTAM RÁ. (OUPS CAPS, nem fogom javítani)
Olyasmi dolog sincs Wii U-ba?

Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságárólhunMyrte | szept 23 : 12:55


Hozzászólás: 342


Válasz erre
Anno azt nyilatkozták, hogy azért nincs ilyen rendszer, mert az ember ne az adott trófeáért gürizzen, hanem azért játsszon, mert élvezi azt. Még ez azt hiszem a WiiU megjelenése előtt mondták.
A pecsétet se azért kapjuk, mert 10 mp alatt megöltünk 100 mobot. Nem is fogunk velük kekeckedni, hogy milyen fasza gyerekek vagyunk, megvan ez, meg ez a pecsét. Csak egy kellemes kis features. Miverse posztjainkban használni tudjuk.
"Csodák nélkül nem is élhetnénk" /Hókirálynő - Yuki no Joou/


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz

 

Oldal létrehozási idõ: 0.3869 másodperc, 0.2071 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 77. Memória használat: 1,158kb