masinák
Hirdetés 2
Controller Infok...

Hirdetés

 

Játéktesztek

Tokyo Mirage Sessions FE

(RPG)

Játékinfó
Tokyo Mirage Sessions FE Fejlesztő: Atlus Szerző értékelése:
Kiadó:Nintendo 97%
Kiadás éve:2016
Játék nyelv:Angol
A Shin Megami Tensei (azon belül a Persona) és a Fire Emblem olyan széria a stratégia RPG-k világában, hogy egy szerepjáték rajongó se tud szó nélkül elmenni mellettük. Most megtudhatjuk, hogy a Tokyo Mirage FE Session milyen sikerrel ötvözte a két világot.
Nagy anime\RPG\japán kultúra rajongóként roppantul vártam a Tokyo Mirage-t. Kedvenceim az előbb említett szériák, ezért nem csekély elvárásom volt a játékkal szemben. Csak egy "picikét" vártam tőle az álmaim játékát, de azért a félsz is bennem volt. Nehéz feladat valamiből adaptációt készíteni, úgy hogy a rajongók igényeinek is megfeleljen. Sajnos ezek a legtöbb esetben nem sülnek el jól (például Devil Survivor 2 The Animation). Szerencsére a Tokyo Mirage azon kevés kivételek közé tartozik, amelyek nagyon jól bántak az alapanyaggal.

Shin Megami Tensei játékhoz híven, történetünk a modern kori Tokyoban játszódik, melyet átsző a japán popipar. Ennek megfelelően olyan helyszíneken barangolhatunk, ahol a való életben is intenzíven jelen van a szórakoztatóipar, mint például Shibuya kerülete, ahol a 109-es bevásárlóközpont (játékunkban a 106) található. Főhőseink, a Fortuna ügynökség szárnyai alatt válnak "Mirage" mesterré, hogy előadói tehetségükkel és összeolvadva egy titokzatos, nem evilági harcossal (Mirage) szembe szálljanak a város szerte felbukkanó démonokkal. Ezáltal megmentve annak lakóit az ürességtől.


A fejlesztők igyekeztek a lehető legharmonikusabban beleültetni a Shin Megami Tensei szériába a Fire Emblem sajátosságait. Talán a legfeltűnőbb változtatás, hogy a velünk harcoló démonok helyét a Mirage harcosok vették át, akik egytől egyik a Fire Emblem Awakening ikonikus alakjai, mint például Tharja, Tiki vagy Chrom. Persze egy picit démonizálva. Nem is áll nekik rosszul. Nagyon badass karakterek lettek, főleg Chrom a világító szemével. Melyik a kedvencetek?



Emellett a harcrendszert is közelebb hozták egymáshoz. Sok elemet átültettek a Fire Emblemből, de ez nem tette kuszává, vagy logikátlanná a megszokott rendszert. Inkább csak taktikusabb lett. Több féle stratégiát állíthatunk fel egy-egy harc esetén. Figyelembe kell vennünk a Fire Emblemből átvett "weapon triangle"-t. Például, ha kardot használunk, akkor biztos, hogy egy lándzsával támadó Mirage leviszi az életünk felét egyetlen egy csapással. Figyelnünk kell a karaktereink tulajdonságaikra (minden ellenségnek van gyengesége, ellenállása, blokkolása, elnyelése és 10 féle ellentámadása), ami a Session Attack alapja. Lehetővé teszi, hogy támadásainkat csapattársaink kövessék, ha az ellenség gyenge pontjára tapintottunk. Így akár egy olyan támadási-láncot tudunk kezdeményezni, amelyben akár még négyen is következnek utánunk (a másik fél is képes Session Attack kivételezésére). Ezzel egyből halálos csapást mérhetünk ellenfelünkre. Sajnos nem minden támadási fajta tudja egymást követni. Például, ha legelőször Chrom egy Zan (kard elektromossággal) támadást indít, akkor a következő már csak elektromos, vagy kard alapú támadással tudja követni, mint például Tsubasa a spear támadással (elektromos lándzsa). Vagyis valamilyen formában kapcsolódniuk kell egymáshoz a képességeknek. Ilyen gyengeség alapú támadási rendszerrel már az SMT rajongók találkozhattak a Persona játékoknál, de ha még idegen, akkor sincs baj. Nem bonyolult kiismerni, ráadásul a játék is segít. Minden megkezdett támadás előtt mutatja a lehetséges láncot, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az adott körből. A Sessionok létrehozására való törekvés nem csak hatékonnyá teszik a csapatot, hanem gyors dinamikát adnak a harcoknak, melyeket megfelelően animáltak. Már a Fire Emblem Awakeningben is nagyszerűek voltak a harc-animációk, itt a Wii U teljesítményének köszönhetően, ezek még nagyobb volumenűek. (Mégse egy 800 Mhz-es kézikonzol.)



A harcok nem nehezek (normál fokozaton játszva), ha taktikusan mindig a mirage-ek gyenge pontját támadjuk. Ilyenkor 1 perc alatt lezajlik egy csata. Viszont a boss harcok már jóval nehezebbek. Nagyobbat sebeznek, buffokat alkalmaznak (gyengítik az ellen védelmét, támadását stb.), mirage-eket idéznek, melyek megvédik őket a támadásainktól. A mi ütőkártyánk az ilyen csatákban az SP, mely jelen esetben a Special Performance rövidítése. Már a neve is mutatja, hogy nem szokványos képességről van szó. Pár SP pontért cserébe erőteljes támadásokat tudunk kivitelezni az ellenfél ellen, vagy akár olyan buffokat adhatunk a csapatunknak, amik megnövelik a sebzést, a védelmet és még mellette gyógyítanak is. Ezáltal már sokkal nagyobb, esélyekkel tudunk szembe nézni a boss harcokkal.



Karaktereink a klasszikus RPG-hez mérten szintezhetjük. Viszont itt nem kapunk minden egyes level upnál pontokat, amiket kedvünk szerint szétoszthatunk. Ha finomítani szeretnénk főhőseink képességein, akkor a különböző viselhető gyűrűkkel tudjuk megtenni, melyek fajtától függően plusz

mágiát, életet, gyorsaságot, szerencsét stb.-t adnak. Esetleg, ha valamelyik főszereplőnk lemaradt volna a fejlődésben, vagy esetleg csak kihívásra várunk, akkor a játék erre is ad lehetőséget egy aréna formájában.



Mesterkén szoros kapcsolatban állunk egy Mirage-gal, ezért sokkal fontosabb a kettőnk közti kapcsolat, mint az adott karakterünk szintje. Minél szorosabb a kapcsolatot ápolunk a társunkkal, annál erősebb fegyverré tud alakulni (Carnage Unity-nek hívják ezeket a fegyvereket) partnerünk. Természetesen az átalakuláshoz kell némi alapanyag a játékban megtalálható dungeonokból (Idolasphere), de csak ezekért az alapanyagokért nem kell visszamennünk farmolni a mirage-ket. Történetszálunk előrehaladtával mindig elég hozzávalóra teszünk szert az idolasphere-ben rendszeresen felbukkanó ellenségekből. Ezen kívül különböző passzív skillekre (radian skill) tehetünk még szert. Például megnöveli az EP-t, vagy képessé tesz minket más Special Performance-re.



A fő történet szálon kívül lehetőségünk van mellékküldetéseket (slide quest) felvenni. Ezeket érdemes nem kihagyni, nem csak a mondanivalójuk miatt, hanem mert különböző radian skillekere tehetünk szert általuk, amik bármely harc során hasznunkra vállnak. A különböző slide questek, a fő történetszálunk előrehaladtával, karaktereink magasabb szint elérése által, fokozatosan lesznek elérhetőek. A fejlesztők nem akarták, hogy megfulladjunk a mellékküldetések tengerében.

Hiába van ilyen részletesen felépítve a harcrendszer, hogy ha a körítés nem megfelelő hozzá, illetve nincs elég tartalommal fűszerezve. Szerencsére erre is ügyelt az Atlus. Abból is látszik, hogy közel 15Gb méretű a játék. A fejlesztők igyekeztek az anime, SMT, Fire Emblem rajongók igényeit kielégíteni. Rengeteg utalást találunk benne más alkotásokra. Személyes kedvencem, a Sailor Moon 20. Évfordulójára való tekintettel, az átváltozás animáció. Már csak az ?oshiokiyo? felkiáltás hiányzott hozzá, hogy teljes legyen az összkép.



A játékban található dungeonok változatosak, más-más témát járnak körbe. Találkozhatunk bevásárlóközponttal, japán kerttel vagy Ezen kívül egy kis fejtörőt is tartogatnak számunkra. Példál a Shibuya toronyban található Idolasphere-ben egy hatalmas próbababát kell kapcsolgatnunk, hogy az ujján keresztül feljussunk a magasabb szintekre (mélyebbre a dungeonba). Egy másik dungeonban, különböző szívességeket kell tenni a mirage-eknek, hogy kinyissa a tovább jutáshoz kellő ajtót.



A Gamepad adta lehetőségeket is maximálisan kihasználja a Tokyo Mirage. A plusz kijelző úgy működik, mint egy mobiltelefon, vagy valami hasonló eszköz. Tudjuk rajta böngészni a főszereplőink üzeneteit, illetve menedzselni az aktuális küldetéseinket. Természetesen az alappá vált térkép funkció se maradhatott ki.



Grafikailag nem lehet panaszunk, gyönyörű animációkkal fűszerezik a látványvilágot. Jól néznek ki a pályadizájnok, legyen akár az épületek belsejéről szó. Emellett hűen lemodellezték Tokyo városát. Még az állomás melletti ramenező is megtalálható. Mintha csak a Google Street View-val kalandoznánk a japán fővárosban, persze animés külcsínnel. Az összképet némiképp csorbítja a kameramozgás. Sajnos a városban nem lehet teljes mértékben változtatni a kameranézeten. Szerencsére a dungeonokat nem érinti ez a korlát, ott a 3d-s játékokhoz elvártan működik.


Tsubasa (Inori Minase): Feel

Mint játékos nem feltétlen értem, hogy miért is kell nekünk a cenzúra, de ha már itt van, akkor nincs mit tenni. Megszöksz vagy megszoksz. Szerencsére nem változtattak túl sok mindent a játékon. Főleg karakter ? öltöztetéseket eszközöltek. Az eredeti lenge ruhákat, bikiniket elhagyták. Néhány helyen ez

nevetségesen hat, mert azért mégis egy szórakoztató iparról van szó, ahol szeretik mutogatni az emberek adottságait, még a konzervatív japánban is. Inkább kapott volna egy magasabb korosztály-besorolást, mint a Pegi 13-at. Ez egy tipikusan olyan játék, amit a fiatalabbak nem vásárolnak meg, ha meg mégis szeretnék, akkor megkérik a szüleiket, hogy vegyék át a pénztárban.


a 'bikinis' fotózás nyugatias változata


Természetesen nem lehetett az egész játékot cenzúrázni. Bikinik nélkül is rengeteg fanservice található benne. Elég csak a női karakterek hatalmas adottságaira gondolni. Dicséretre méltóan, nem csak a férfi játékosokra építenek (pedig már a gamerek fele nő, ha nem több). Mint valami fangirl, én is ujjongtam a koncertfelvételek közben.



Zeneileg ötvözi a Fire Emblem és a Shin Megami Tensei dallamait. Ezen kívül a japán popzenei kultúrába is kitekint, nem is akárhogy, az avex csoport biztosította a zeneszámokhoz az alapanyagot, mely japán legnagyobb lemezkiadó cége. Vagyis akihez távol áll a JPOP, annak ijesztő lehet a játék. Elvégre nem mindenki kedveli az ázsiai zenéket. Vigyázat, szerves részét képezi a játéknak! Megtartották az eredeti japán szinkront és angol feliratot készítettek hozzá. Szerintem jól döntöttek a fejlesztők, mert biztosan nem tudta volna egy angol szinkronszínész visszaadni a japán hangot, bármennyire is legyen jó. Vannak reakciók, hangok, amelyeket egy nyugati ember nem használ a mindennapokban és így rettentő fura összképet alkotott volna, hogy ha ezeket imitálnák.


Yashiro (Yoshimasa Hosoya): Black Rain
Számomra a Tokyo Mirage egy nagyszerű JRPG, melyet 60 óra alatt végig lehet vinni. Nagyon sajnálom, hogy nem lokalizáltak több hasonló játékot WiiU-ra, mert a szerepjáték rajongóknak szőrüstül-bőrüstül eladták volna a konzolt. Főleg egy Shin Megami Tensei X Fire Emblem címmel, mely ötvözi a két széria összes jó tulajdonságát. Ilyen jó alapanyagokból, csak egy must-have játékot lehet alkotni. Kötelező vétel minden JRPG vagy anime rajongónak. Nálam 10/10 pontot ér a játék, de semmi se lehet tökéletes. Hiányzik a városban való körbenézés: 9,7/10.
Értékelés
  • Grafika Grafika
    Grafika: 10/8
  • Hang Hang
    Zene: 10/10
  • Játékélmény Játékélmény
    Játékélmény: 10/7
  • Szavatosság Szavatosság
    Szavatosság: 10/4
  • Kezelhetőség Kezelhetőség
    Kezelhetőség: 10/6
Pozitívumok
  • OST
  • Grafikai összkép, gyönyörű színek
  • Gamepad ötletes kihasználása
  • karakterek
Negatívumok
  • a városban a kameramozgás
Tokyo Mirage Sessions FE megosztása FACEBOOK-on Tokyo Mirage Sessions FE megosztása TWITTER-en
Hozzászólás
Tokyo Mirage Sessions FEZozo0525 | jún 24 : 12:32
[ Profi ]
Hozzászólás: 43

Regisztrált: okt 01 : 11:35
Válasz erre
ez jó, tetszik nagyon a teszt,.
köszönjük. :-)
" női karakterek hatalmas adottságaira gondolni." ez jó. :-)
ID: Zozo0525

Tokyo Mirage Sessions FEClyde | jún 25 : 22:53
[ Profi ]
Hozzászólás: 84

Regisztrált: márc 20 : 00:30
Válasz erre
Myrte kaptál egy nyolcast, de csak a néhány helyesírási hiba miatt és azért mert a százalékos értékelés nem fedi a diagrammost.
...

Tokyo Mirage Sessions FEhunMyrte | jún 28 : 11:52

Hozzászólás: 342


Válasz erre
Hehe köszi Clyde. A word nem tud mindenen segíteni
"Csodák nélkül nem is élhetnénk" /Hókirálynő - Yuki no Joou/

Tokyo Mirage Sessions FEShepard | júl 06 : 22:38

Hozzászólás: 177


Válasz erre
Egy kicsit szétzilálta a szöveget itt-ott, de jó lett az írás. Csak azt nem tudom leszűrni, hogy tetszene-e nekem ez a játék. Nem vagyok nagy anime rajongó és a két széria sincs igazándiból meg, csak hallomásból. Viszont a Persona Vita-n például nagyon megfogott és órákig el tudtam lenni vele. Így első olvasatra ahhoz tudnám hasonlítani.
Connection Ambassador program letudva.
Segítetteim: Penisz, T_ibi, Angelus, Dimand Jozsef, Sitijani, Olahtomi86, Acelos, Don Carlo, Maria, Rooland, Bachrezso, HeAdsho, Fricix, Orzokiller, Simoka, TomDog, Tomiwii, Samberg, Erős Kristóf, "5959". Köszönöm nekik!


Tokyo Mirage Sessions FEhunMyrte | aug 03 : 10:50

Hozzászólás: 342


Válasz erre
Több Persona van benne, mint Fire Emblem.
"Csodák nélkül nem is élhetnénk" /Hókirálynő - Yuki no Joou/


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz

 

Oldal létrehozási idõ: 0.6493 másodperc, 0.1089 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 60. Memória használat: 1,209kb