Ez a poszt apokaliptikus szerepjáték eredetileg 2014. őszén jelent meg, Kickstarter-es támogatással. A Switch egy kiegészített, Directors Cut nevű verziót kap. Ugyan a fejlesztők egyelőre nem jelentettek be hozzá megjelenési dátumot, a japán dobozos forgalmazáson kívül csak eShop-on keresztül lesz elérhető. A játék teljes történetéhez nem szükséges az első rész végigjátszása, ami már nagyon régi csontnak számít, hiszen 1998.-ban került napvilágra.
A Wasteland világa nagyon hasonlít a Fallout alternatív jövőképéhez. Ezek szerint a Szovjetunió és USA között 1998-ban atomháború tört ki, amit nem sokan éltek túl. Ők azonban megpróbálnak egy új világot építeni a régi romjaira. A mi általunk irányított négy fős csapat ahhoz a Desert Rangers nevű szervezethez csatlakozik, akik a nukleáris szennyezéstől mentes területeken próbálják meg fenntartani a rendet. A fő történet csapásvonala egy megbízatással kezdődik, meg kell találnunk egy Ace nevű rangert, aki egy rádió adást indult el megfejteni. Innentől pedig ténylegesen minden rajtunk áll, gyakorlatilag döntéseinkkel mi alakítjuk a történet további folyását és ez sok-sok szálat és következményt megváltoztat a játék során. Így is garantálva az újra játszás esélyét.
A Wasteland minden szempontból a régi szerep- és körökre osztott játékok szerelmeseinek való cím. Nem adja könnyen magát sem körökre osztott harci rendszere, ahol minden lépésünket jól át kell gondoljuk, sem a választási lehetőségek, amik mind lemondással járnak. A történet elején például mindjárt két település megmentése között kell döntenünk, mivel csak az egyikre tudunk elég időt fordítani. A harcra vissza térve, az egyes körökben dönthetünk, milyen fegyvernemmel indulunk neki és mit szeretnénk tenni az egyes körökben. Minden egyes cselekvés pontokba kerül, legyen az támadás, lövés, mozgás, fedezékbe húzódás, stb. Ebből a szempontból a rendszer egyszerre hasonlít az X-com és az első kettő Fallout rész mechanikájához.
Mai szemmel ugyan már nem a legszebb játék, hiszen ez a grafikai szint már a megjelenése idejében sem számított nagy szónak, viszont az egész világon és történeten érződik, hogy a fejlesztők apait-anyait beletettek abba, maradandó élményt adjon a játékosnak.
A Wii Hungary ! oldal a felhelyezett tartalomért semmilyen felelősséget NEM vállal ! Minden JOG fenntartva 2007-2011.Jogi Nyilatkozat ! Az oldal üzemeltetője: K&A Games