Regisztrált: 2009 nov 08 v , 03:55 Lakóhely: Mushroom Kingdom Üzenetek: 12455
Silent Hill: Shattered Memories
Jó tudom D@reeo már irt a játékról,de szerény személyem szerint nem eleget. Mondhatnám úgyis hogy most mindent megtudhattok erről a SZUPER játékról. Az első rész remake-jéről van szó.Ahogy haladsz előre a játékban, úgy fogsz rájönni te is, hogy a Shattered Memories csak másodsorban horrorjáték - elsősorban egy utazás a koponyád körül, ami egy pszichológus székében kezdődik, és ott is ér véget.Könnyen barátkozol? Odafigyelsz más emberek érzéseire? Megcsaltad már a partnered? Ha végig szeretnéd játszani a Shattered Memoriest, akkor bizony magadba kell nézned, és válaszolod kell néhány hasonló kérdésre. Nem nekem, a játéknak. Hogy fontos-e? Nagyon is, az új Silent Hill ugyanis az első percektől fogva belőled, a személyes véleményeidből, érzéseidből és válaszaidból építkezik. Izgulni nem kell a kérdések miatt, az egésznek nincs semmiféle tétje, Dr... majdnem kimondtam a nevét. Szóval az orvos csak kíváncsi, nincsenek rossz válaszok, és egészen a játék legvégéig az sem lesz tiszta, hogy egyáltalán miért is van szükség erre a kezelésre. Ennek ellenére garantálom, hogy élvezni fogod - nem csak azért, mert hatalmas szubjektív töltetet visznek a játékba ezek az öt perces szekvenciák, hanem azért is, mert a Shattered Memories minden lehetőséget megragad arra, hogy visszatükrözze számodra a válaszaidat.Hogy mennyire flexibilis játék is lett a Shattered Memories, az csak akkor fog feltűnni, ha többször is nekifutsz, elképesztően sok apró részlet, párbeszéd és karakter tud ugyanis megváltozni annak függvényében, hogy milyen személyiséget vázolsz fel a játék számára, a Silent Hill esetében már-már kötelező többféle befejezésről nem is beszélve. Konkrét példákat direkt nem említek: egyrészt azért, mert semmiféle poént nem szeretnék előre lelőni, másrészt pedig azért, mert a Shattered Memories tényleg mindenkinek egy kicsit másmilyen játék lesz. A Climax úgy döntött, hogy elveti a vallásos és túlvilági témákat, így minden idők leginkább földhözragadtabb Silent Hill sztoriját élhetjük át, olyan konklúzióval, ami minden bizonnyal a 2010 legjobb befejezésének járó serlegért is versenyben lesz az év végén. A leírtakból a legtöbben minden bizonnyal már kikövetkeztették, hogy a Shattered Memories története valójában csak nagy vonalakban emlékeztet az első részére, de nem csak a sztorit illetően történtek komoly változások, a játékmenet is teljesen más, éppen ezért az újragondolás kifejezés sokkal jobban körülírja a játékot, mint a remake jelző. Silent Hill városában mászkálva például egészen másra kell számítanunk, mint korábban: a Shattered Memories nem szívesen engedi el a kezünket, és egy viszonylag lineáris útvonalon terel végig bennünket, ami nem véletlen, az eszköztár ugyanis teljes egészében száműzve lett, így különösebb szükség nincs a kutakodásra és a gyűjtögetésre. Hogyan lesz ebből a csupasz elképzelésből jó játék? A válasz a tempó: a Climax kiváló, példába illő módon, mennyiségben és hosszúságban adagolja a terápiás, a mászkálós, a speciális, kötött helyzetekben játszódó, illetve a rémálom-szekvenciákat, így ha valamit, akkor unatkozni egészen biztosan nem fogsz a Shattered Memories alatt.Hogy mik azok a rémálom-szekvenciák? Pont az, amit a nevük is sugall: a sorozat védjegyeként ezúttal is rendre megismerkedhetünk Silent Hill kevésbé barátságos oldalával. Az újító szándék itt is megvan, a korábbi részek barnás, ipari jellegű alternatív helyszínei helyett a Shattered Memoriesben a jég veszi át az uralmat a város felett, ami persze a különféle rémségek felbukkanásával is jár. Ami még rosszabb hír, hogy nem lehet őket elpusztítani, így ha megtörténik a váltás, akkor csak egyetlen dolgot tehetsz: futsz. Ha pedig futni kell, az nem jó, hiszen ez azt jelenti, hogy meg kell tapasztalnod a Shattered Memories messze-messze leggyengébb részét, a menekülős szekvenciák ugyanis elképesztően gyengére, frusztrálóra és aljasra sikeredtek. Sokszor csak a szerencsén múlik, hogy milyen hamar jutsz ki belőlük, és gyakran azon fogod kapni magad, hogy körbe-körbe szaladgálsz a szabvány-folyosókból és nagy nyitott terekből összeollózott helyszíneken. Megállni nem nagyon lehet: ha megteszed, a túlerő pillanatok alatt legyőz. A rémálmok tehát valóban rémálomba illőek lettek, Silent Hill városa azonban már nem okoz csalódást. Vizsgálódásod során telefonod lesz a legjobb barátod, ami egyébként térképként és fényképezőként is funkcionál egyben, és igen gyakran fogsz különféle rejtélyes üzeneteket kapni rá, melyek amellett, hogy kiválóan mélyítik Silent Hill háttértörténetét, a játék amúgy is hátborzongató atmoszféráját is tovább erősítik. Utóbbihoz nagyban hozzájárul a látvány is: elképesztő, hogy a Climax mit tudott kipréselni a Wii-ből. Nem elég, hogy a külső és a belső terek egyaránt tele vannak apró részletekkel, a szuper felbontású textúráknak köszönhetően el is lehet mélyülni bennük. Külön dicséret jár az árnyékoknak, illetve a részletes, és a mimikát illetően parádésan animált karaktermodelleknek - utóbbiakon első sorban a terápiás, illetve a különféle kötött szekvenciák alkalmával van alkalom ámulni.A mozgásérzékelésről nagyjából ugyanaz mondható el, ami összességében magáról a játékról is: ha levesszük a rémálmokat, akkor teljesen jó. Az említett szekvenciák alatt gyakran adódnak problémák, a ránk kapaszkodó ellenfelek lerázásához szükséges mozdulatokat követően ugyanis sokszor kissé nehézkes visszaszerezni az uralmat Harry karaktere felett, így ez kezdetben frusztráló lehet majd. A normál tempójú részekkel ellenben már semmi probléma nincs: az állandó barátunkkal, vagyis az elemlámpánkkal történő nézelődés rendkívül élvezetes, akárcsak a mozgásérzékelésre építő kisebb-nagyobb rejtvények, melyek során a legkülönfélébb tárgyakkal kell interakcióba lépünk. Ha tehát a technikai megoldásokat nézzük, akkor egyértelműen dicséretet érdemel a Climax csapata, hiszen a Shattered Memoriesnál jobban kevés third-party cím használja ki a Nintendo konzolját. Az új Silent Hillben az az igazán zseniális, hogy legalább annyiszor kezdeményez interakciót a játékossal, mint ahányszor az kezdeményez magával a játékkal szemben. A Shattered Memories rövid időn belül a sokadik példa arra, hogy a videojátékos történetmesélésben fantasztikus lehetőségek rejlenek.
Kipróbáltam wii-n a játékot vak sötétben éjszaka (nem sokat dob rajta de akkoris ez szokás ) SPOILERT IS TARTALMAZ! Elég paráztatós a játék . Ha már a telefonról volt szó amikor a kiscsaj felhív és aztmondja "Apa szükségem van rád!" én körbefosom a derekam. Valamint amikor küldenek egy sms-t hogy találtak egy fulladt csajt a tónál azt lefotózták a hulláját. Meg mikor fotózol és a képen ottvan a kislány de mikor elteszed a telót nincs ott. Szerintem a menekülős részek se lettek rosszak. Ez a frusztráció ami akkor ér amikor a pofádba ugrik 10 dög csak dob a játékon (nekem).Zseniális játék 10/10 számomra
Regisztrált: 2010 júl 09 p , 11:59 Lakóhely: Malibu, California / Budapest, Hungary Üzenetek: 37
Én a végén azt mondtam (mikor futsz-futsz-futsz és már mdenhol szörny van a jégen és elsötétül a kép) ha most nem vágom fel az ereimet, nah akkor soha !!! (ergó megint meghaltam stb) ... de amikor ráeszméltem h nincs game over igy elraktam a konyhakést
Regisztrált: 2009 nov 08 v , 03:55 Lakóhely: Mushroom Kingdom Üzenetek: 12455
Hát parás tud lenni egy játék bizony,ha az egyetlen fegyvered nem egy mega-giga szuper csúzli,hanem egy zsebelemlámpa. De hát pont ettôl igazi túlélô horror game ez a játék.
A Wii Hungary ! oldal a felhelyezett tartalomért semmilyen felelősséget NEM vállal ! Minden JOG fenntartva 2007-2011.Jogi Nyilatkozat ! Az oldal üzemeltetője: K&A Games