Regisztrált: 2009 nov 08 v , 02:55 Lakóhely: Mushroom Kingdom Üzenetek: 12455
A Nintendo egyik kasszasiker sorozatának negyedik részéről van szó. A Metroidot olyan címek mellett emlegetik mint a Mario vagy a Legend of Zelda. Sajnos mindössze öt darab része készült 2d-ben, 2002-ben kezdték el gyártani a Metroid Prime-ot ami már egy teljesen más háromdés játék. A Metroid Fusion gameplay és dizájn szempontjából is hajaz nagy elődjére a Super Metroid-ra. Aki nem tudná ez a SNES egyik leghíresebb játéka volt, sokan csak emiatt vették meg a konzolt.Hogy mi volt olyan különleges a Super Metroidban? Először is a nem lineáris játékmenet. Egy nagy területen mászkálhattunk minden felé (később ezt a stílust vette át a Castlevania), űrlényeket lőttünk le és képességeket gyűjtöttünk be. Bizonyos szakaszokon csak akkor juthattunk tovább ha már megszereztük az ahhoz szükséges képességeket.A Metroidban voltak Mario-ra emlékeztető ugrálós, platformer részek de ezt vegyítették Contra szerű akcióval, lövöldözéssel. Persze itt nem haltál meg egy lövéstől mert Samus-t a főszereplőt fejleszthettük is Energia tartályok és egyéb cuccok felszedésével (egyre erősebb lett ). A másik szokatlan dolog az a hangulat, a tálalás volt: Nintendo-tól eddig nem látott darkos, sci-fi szerű, Alien-re emlékeztető atmoszférát tapasztalhattunk meg. Ezekben a dolgokban rejlett a Metroid sikere.. és ne felejtsük el azt sem, hogy Samus volt az első női főszereplő egy NES játékban.
Sztori
Na de térjünk vissza a Gameboy Advance-ra készült Metroid Fusion-höz. Samus-t baleset éri: megtámadja egy X parazita és egy kutatóközpontba szállítják ahol megkapja a Metroid lényekből nyert ellenanyagot. Meggyógyul ugyan de korábbi képességeit újra össze kell szednie. A vakcina egyik mellékhatása, hogy Samus immunissá válik az X parazitákra, sőt el is tudja őket nyelni. Az X-ek teljesen ellepik az egész bázist, Samus magára marad csak a központi computer lesz a segítségére a krízishelyzet megoldásában. Az X-ek fejlődnek is, egyesek le tudnak másolni élőlényeket is: így születik meg Samus gonosz klónja SA-X is.
Játékmenet
A gameplay-ről már szinte elmondtam mindent, nem sok mindenben különbözik a SNES-es résztől: ugyanolyan 2d akció platformer csak talán egy kicsit lineárisabb. Adott egy központi rész a Main Deck és hozzá hat másik szektor, ezekhez liftekkel juthatunk el. De nem csak a különböző képességekre lesz szükség a továbbjutás érdekében hanem bizonyos ajtózárak kinyitására is. Meg kell találnunk a négy fajta zár feloldásához tartozó durván eldugott Biztonsági szobákat is. Na de nézzük Samus képességet. Visszatér a jó öreg golyó forma: Samus összegömbölyödik így be tud gurulni a kisebb járatokba ahova normál méretben nem juthattunk be. Golyó formában bombákat is elhelyezhetünk falak kirobbantására. Samusnak e mellett egy fegyvere van amit mindig tovább kell fejlesztenünk egészen a plazma lövedékig, de ha folyamatosan nyomjuk a lövés gombot akkor feltöltődik és erősebb Charged Shot lesz belőle (like Maga Man). Egyes ellenfeleket csak így sebezhetünk meg. A futurisztikus stukkernek másodlagos funkciója is lesz: rakétákat is lőhetünk belőle ami később fagyasztó tulajdonságot és tölthetőséget is kap. Ez még mindig nem minden mert lesz itt falakat áttörő gyors futás, űr ugrás (szaltózgatás a végtelenségig), páncél fejlesztés és még vízben járás is.Dolgunkat megkönnyítik a viszonylag sok helyen lepakolt mentési szobák. De itt nem kapunk energia töltést (mint Castlevania-ban), ehhez külön Energy Charge szobát kell keresnünk, de ebből is minden Szektorban megtalálható legalább egy. A küldetéseket pedig a Navigációs szobákban kapjuk meg a központi számítógéptől. Ezért is mondtam, hogy kicsit lineárisabb (nem mintha ez baj lenne) mint az előző rész mert mindig meg van adva, hogy merre kell mennünk és nem is tudnánk más felé haladni. De mindezek ellenére így is rengetegszer elakadtam.. néhol annyira el van dugva a továbbjutáshoz vezető útvonal, hogy alig lehet megtalálni. Durvább mint a titkos helyek akármelyik más játékban. E miatt kicsit idegesítőnek éreztem a Metroid Fusion-t a vége felé.A nehézség nem csak az eltévedéseknél jelentkezett. A játék első fele még kimondottan könnyű és szórakoztató volt aztán a Pók Boss-tól mintha bedurvult volna. Benőtték a fél bázist valami mutáns növénynek a gyökerei így nem lehetett használni a lifteket, az energia töltőket, eleinte a mentéseket sem. Így elég durva volt minimális energiával mászkálni az egyre erősebb ellenfelek között. Sőt a bossok is keményebbek lettek a Pókos résztől.Másik dolog, hogy sokan panaszkodnak arra, hogy túl rövid. Kinek mi a rövid én nem tudom, de elsőre így is beletelik öt órába a végigjátszás (a prok akik sokadjára állnak neki azoknak másfél óra alatt is összejön). Egy 2d-s platformer játékban ez nem egy olyan rossz idő.A gameplay mellett a zene is nagyon jól sikeredett, passzol az egész hangulathoz. Ha kell akkor sejtelmes máskor pedig pörgős. De valahogy annyira nem maradt meg bennem mint mondjuk egy Castlevania zenéje.
Végszó
Egy nagyon jó kis akció játékról van szó ami mindent tartalmaz amire a korábbi Metroid rajongóknak szüksége volt.Kötelezô darab!
Regisztrált: 2009 nov 08 v , 02:55 Lakóhely: Mushroom Kingdom Üzenetek: 12455
Tegnap este elkezdtem nézni YouTube-on a longplay videóját ennek a játéknak. Nagyon szuper ez a játék,simán leveri a Super Metroid-ot is. Iszonyat szép a játék és a játékmenete is nagyon ott van. Ez biza igazi örökzöld.
Ennek tiszteletére aszem a héten valamikor bele is fogok kezdeni a Super Metroid-ba.
A Wii Hungary ! oldal a felhelyezett tartalomért semmilyen felelősséget NEM vállal ! Minden JOG fenntartva 2007-2011.Jogi Nyilatkozat ! Az oldal üzemeltetője: K&A Games