masinák
Hirdetés 2
Controller Infok...

Hirdetés

 

Teszt: Asdivine Hearts
( Kategória: Wii U Írta hunMyrte - 2016 április 28 csütörtök - 13:40:02 )


Még nem tulajdonítunk nagy szerepet a digitális játékmegjelenéseknek, ezért könnyen kikerülhette figyelmünket pár kellemes kikapcsolódást nyújtó játék, mint például az Asdivine Hearts. Észre se veszed, és belopta magát a szívedbe a nemes egyszerűségével.

Asdivine világát egy ragyogó villanás burkolta be. Azóta a sötétség ereje egyre csak nőtt, veszélyessé változtatva a világot. Egy évvel később, két árva gyerek, Zack és Stella bemerészkedik az erdő sűrűjébe, hogy szabadon eresszen egy sérülést szenvedett vadmacskát. Itt találkoznak egy fénylő valamivel, ami megszállja a pufók macskát. Azt állítja magáról, hogy ő a nagy Light Deity (Fény istenség) és, ha nem tudja megakadályozni a gonoszt, elpusztul a világuk. Természetesen kétkedve fogadják a hírt, főleg egy beszélő macska láttán. Nem is sejtve, hogy ezzel egy nagy kaland kellős közepébe csöppentek.




A játék ízig-vérig egy JRPG, viszont egyáltalán nincs túlbonyolítva. Nem is akar egy Shin Megami Tensei vagy egy Etrian Odyssey mélységeket elérni, csak szórakoztatni szeretne. Ez az ötletes, vicces beszélgetéseken, történetvezetésen látszik a legjobban. Mintha egy hárem típusú animét (van egy srác, akinek a kegyeiért x mennyiségű lány versenyezik) összeházasítottak volna egy klasszikus körökre osztott játékkal. Egy szóval garantált a kacagás.




Ami egy kicsit bonyolultabb lehet a játékban, az a jewel rendszer (drágakő). Ezekkel a kövekkel lehet főhőseink képességeit korrigálni, mint például plusz defense (védelem), vagy plusz képesség (tudunk Light mágiát használni - gyógyítás). Ezeket a köveket a szörnyektől tudjuk ellopni, ládákban találhatjuk vagy győztes csata végén nyerhetjük. Viszonylag elég könnyen hozzájuk lehet jutni. Ami a nehézséget adja, hogy több követ össze tudunk kombinálni. 2 kőből csinálhatunk egy erősebbet, vagy egy teljesen más tulajdonsággal bírót. Értelem szerűen, egy erősebb kő már több helyet foglal a tárolórekeszünkben. Úgyhogy meg kell fontolnunk, hogy miből milyet "viselünk". Ráadásul mindegyiket Tetris elemekhez hasonlóan kell elrendezni.
Természetesen itt is megtalálható az RPG-knél megszokott mana pontokba kerülő varázslatok, mint például a gyógyítás vagy elementál támadás. Ezen kívül limitáltan lehet használni a szokásos támadás mellett egyéb fajtákat. Uriel rásóz egyet az ellenre és közben healeli (gyógyítja) a csapatot.




A tapasztalatlanabb RPG játékosok, vagy akár a kisebbek is bátran kipróbálhatják, mert több fajta nehézségi fokozaton játszható az Asdivine Hearts. Ezen kívül nem bonyolították túl a mechanikát. Természetesen a klasszikus elemek megtalálhatóak, mint a karakter fejlesztés, quest elfogadás vagy a harcrendszer, de ezek egyszerűek, illetve fokozatosan bonyolódnak a történet előrehaladtával. Például lehet erősebb fegyvereket, páncélt vásárolni karaktereinknek, de ezekből egy-egy, maximum két fajta érhető el a classon belül. Ráadásul egyértelműen mutatja, hogy melyik a jobb, erősebb választás. Nincs sok variálás. Vagy a támadásra, vagy a védelemre fogsz alapozni. Szóval nem lehet elrontani.
A questeket a játék folyamatosan ajánlja fel, esetleg néhány NPC-nél lehet még többel találkozni. A játék térképén mindig megjelenik, hova is kell eljutnunk. Viszonylag lineárisak az utak, ezért nem lehet eltévedni, illetve mindig tudjuk, hogy mit kell elérnünk. Nincs olyan, hogy keringünk a világban és nem tudjuk, hogy mit is kell csinálni.




A FOE (Field of Enemy – világban felbukkanó szörnyek) különösképpen nem okoz fejtörést, az a boss harcokra marad. Viszont egy kis taktikával, vagy szint növeléssel szintén nem lehetetlen küldetések. Ezzel is megcélozva, nem csak az ősgyökeres RPG fanokat.


A játékot zenével nem árasztották el a fejlesztők. Bárhol vagyunk, végig ugyan azt halljuk. A monotonitást csak a harcok törik meg. Ha meguntuk, kapcsoljuk ki a hangot és rakjuk be inkább kedvenc japán előadónk albumát. Szinkron nincs a játékban, így két legyet üthetünk egy csapásra.


Összességében tényleg kellemes kikapcsolódást nyújt. Nem is gondolja az ember, hogy egy mobiljáték portjával minimum 20 órát tud játszani. Én csak pár órás „kis” játéknak képzeltem el, de szerencsére tévedtem. Ajánlom bárkinek, aki meg tud birkózni a retro feelinggel.


7.5/10 pont



Hozzászólás: 6 Nyomtatóbarát változat FACEBOOK TWITTER

 

Oldal létrehozási idõ: 0.0772 másodperc, 0.0144 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 48. Memória használat: 2,786kb