( Kategória:
3DS Írta
hunMyrte - 2016 május 07 szombat - 21:00:26 )
Történetünk szerint, az égből misztikus kövek esnek Reveria-ra, mely a káosz szélére sodorja világot. Természetesen a mi feladatunk a megmentése. Célunk elérését egy ragyogó, beszélő pillangó segíti.
A játékban 12 munka közül választhatunk, melyet bármikor megváltoztathatunk kalandozásaink során. Mindegyik life-hoz (a játékban így hívják a munkát) külön quest sor tartozik, így gyakorlatilag végelláthatatlan szórakozást tud nyújtani a Fantasy Life. Teljesíteni tudjuk a sztorit harcosként (combat), mesteremberként (crafting) vagy kincskeresőként (gathering). Így az elszántaknak minimum 75 óra elfoglaltságot jelent a Fantasy Life, ha nem többet.
A fejlesztők igyekeztek minél tartalmasabbá tenni a játékot. Vehetünk házat, melyet berendezhetünk különféle bútorokkal. Tarthatunk háziállatot, akit magunkkal vihetünk harcolni. Beülhetünk egy fogadóba levest enni, gyümölcslét inni. Utazhatunk lovon, teknősön vagy akár tevén. Ezek az apróságok olyan pluszt jelenthetnek a gyerekeknek, amiért egy hamar nem fogják letenni a játékot a kezükből. Mindig találnak valami izgalmas dolgot a játékban a történet előrehaladtával.

A kedves kis apróságokon kívül ügyeltek a klasszikus RPG elemeire is. Utunk során 3 féle quest sorozatot tudunk teljesíteni egyszerre. Mindegyik más-más oldalunkat erősíti, illetve segíti a történetünk kibontakozását. Reveria lakóitól különféle kéréseket (request) tudunk felvenni, melyek teljesítését különféle dolgokkal jutalmazzák. Így szerezhetünk plusz pénzt, ételt, bútort, ruhát a játékban. Elsőre nem minden kérést tudunk teljesíteni, mert némelyik teljesítéséhez másik Life-ot kell választani. Szerencsére a játékban bármikor szabadon válaszhatunk a munkák között, így 100%-ra könnyű szerrel végig tudjuk vinni.
A Bliss (boldogság) küldetéssorozatot a ragyogó pillangótól kapjuk. Feladatai szorosan kapcsolódnak a történethez. Lényegében ezeket kell teljesíteni, ha tovább akarunk jutni a sztoriban. Az összegyűjtött bliss pontokat különféle hasznos dolgokra be lehet cserélni, mint például nagyobb táskára, nagyobb tárolódobozra. Akár még a helyi kisbolt készletét is bővíthetjük a boldogság pontokkal.

A „challenges” küldetéssorozat a választott life-unk szintjét növeli. Elvégre nem mindegy, hogy valaki kezdő, vagy mestere az adott dolognak. Minél tapasztaltabbak vagyunk, annál több féle támadást tudunk kivitelezni. A karakterünk képességeit máshogy is tudnak fejleszteni. Mint sok más RPG-ben, itt is tudjuk a karaktereinket szintezni. Szintlépéskor bizonyos pontmennyiséget kapunk, amelyeket el tudunk osztani, annak függvényében, hogy mit is szeretnénk éppen erősíteni a karakterünkön. Például megtudjuk emelni az életerőnket, vagy akár a koncentráció képességünket. Ezen kívül még a használt támadásaink, képességeink is tudnak fejlődni. Minél többet használunk valamit, annál ügyesebbek leszünk benne. A való életben is így van. A 20. almás pite csak finomabb lesz az elsőnél.

A játékban használt világ elég hatalmas és változatos. Van tengerparti város, tüzes barlang, jeges falu. Az élőlényeknek megvannak a maga sajátosságai. Valamelyik érzékeny a vízre, tűzre vagy akár a szélre. Vannak olyan növények, ásványok, szörnyek, mik erősebbek az átlagnál (boss). A játék koronával jelöli a nevük mellett, hogy ezek nem szokványosak. Általában a legyőzésüket kérik a „Challenge” questek, mert nehezebb „diók”. Az ilyen bossokból tudjuk összegyűjteni a különféle ritka kincseket.
A Fantasy Life kapott lokális és online multiplayert, ami egy hatalmas pluszt jelent a játékban. Egy kicsit előhozza az MMO életérzést, mert két társunkkal bejárhatjuk egész Reveria területét, hogy gyűjtögessünk ritka kincseket és kipusztítsuk az élővilágot. Sajnos a sztorit ezáltal nem tudjuk előre vinni, de karakterünk képességei ugyan úgy fejlődnek (Star pontok), mintha egyedül barangolnánk.
Szerintem a játék grafikai megvalósítása nagyon illik a 3DS-hez. Aranyos, szívet melengető. Csorbát csak az 1-2 framerate esések ejtenek rajta, amik bizonyos területeken lehet tapasztalni. Szerencsére ez annyira minimális, nem befolyásolja a játékélményünket.
A Fantasy Life zenéjére nem mondanám, hogy rossz, de azt se, hogy jó. Sajnos nem lett kiemelkedő, mint ahogy Uematsu Nobuo-tól várnánk (Final Fantasy + rengeteg játék OST-je). Reméljük, csak az fogta vissza, hogy a 3DS hangszórói nem mindenre képesek.
Szinkron terén már az RPG rajongók, biztos megszokhatták, hogy nem sok kézikonzolos szerepjáték kap teljes szinkront. Itt sincs másként. Csak a szokásos „uhh” „hmm” szemlélteti, hogy itt valami történik a szereplők részéről. Ezért a meséken felnövő gyerekeknek zavaró lehet, hogy „itt csak olvasni kell”. Üzenem: nyugodtan szoktassuk csak rá őket az olvasásra. Káruk nem származik belőle.
A Fantasy Life-ot egyértelműen gyerekeknek készítették. Nincs is ezzel baj. Felnőtt fejjel, mi se vágyunk mindig realisztikus, sötét hangulatú játékokra. Néha vissza kell utazni a mesevilágba, hogy megmentsünk egy hercegnőt a leselkedő veszélyektől.
Számomra még mindig szívet melengetőbb az
Attack on Friday Monster (Nntendo 3DS eShop) című szösszenet vagy a sokak által szeretett, Ni No Kuni a LEVEL-5-től.
Felnőtteknek: 7,7\10 pont
Gyerekeknek: 8,5\10 pont
Hivatalos oldal:
{link}