masinák
Hirdetés 2
Controller Infok...

Hirdetés

 

csütörtök 18 szeptember 2014
Shigeru Miyamoto - a modern játékok hasonlóságáról
( Kategória: Riport Írta D@reeo - 2014 szeptember 18 csütörtök - 12:57:30 )
Nem megalapozatlan kritika manapság, hogy egyes játékok nagyon hasonlóak. Vegyük például a belső nézetes, lövöldözős játékokat: sok közülük inkább repetitív, mind újító, innovativ. Így aztán nem meglepő, hogy aki valamelyiket próbálta, a következő pár már nem okoz nagy meglepetést. Shigeru Miyamoto is így gondolja ezt, az idei E3-as tapasztalokat leszűrve.



"Idén, a fejlesztők többsége véres, erőszakos környezetben játszódó akciójátékot állított ki az expon, más megfogalmazással élve realisztikus és tök jó címeket. Mivel sok fejlesztő ugyanabban a kategóriában versenyez, ad ki játékokat, úgy tűnt, a legtöbb cím ilyen típusú volt."

Tényleg sok játék megmarad bizonyos, bevált recepteknél és csak minimális újdonságot nyújt, legyen az játékmechnanizmusban, vagy a grafikai megvalósításban jelen. Miyamoto az Edge Magazinnak adott interjúban is ezt a kérdést fejtegette.

"Oh, elég nagy kijelentés ez részemről, nemde? Ez arra visszavezethető, hogy általában véve senkinek sem túl nagy ösztönzés ez a videojátékiparban, engem is beleértve. Úgy érzem, hogy inkább bizonyos, adott irányzatok mérvadóak a játékiparban, a függetlenséggel, vagy különlegességgel ellenben. Utóbbiaknak kéne az első helyen állni. Amikor a játéktervezés fejesei - akik a fejlesztés költségvetését határozzák meg - átveszik a stafétát egy cím készítésénél - akkor általában a már piacon elérhető népszerű játékokhoz hasonló cím készül. Még ha adódik is rá lehetőség, hogy a fiatal fejlesztők valami újat és szabadon alkossanak, a végén nagy eséllyel a biztos, a bevált mellett döntenek. Úgy gondolom, emiatt nagy út áll még elöttünk. Remélem, hogy a Nintendo mindig az új ötletek megvalósítása felé halad majd - olyan dolgok felé, amelyek a készítők egyedülálló ötleteiből születnek."



Miyamoto meglátása megtalálható szinte az összes nagy kiadó palettáján, gondoljunk csak az Activision, az Electronic Arts, vagy a Ubisoft valamelyikére. Ritkaságszámba megy, hogy egy-egy játék bármilyen módon megpróbáljon kitörni a korábban már bevált formulákból és ha mégis, az általában egy indie próbálkozás. A leggyakrabban ez az FPS játékok világában fordul elő, ahol jelenleg a Call of Duty az egyik legismertebb, leggyakrabban játszott cím. Olyan címek, mint a Medal of Honor, vagy a Battlefield emellett szép lassan eltűnnek.

Forrás: {link}

A Nintendo a fenti megállapításnak megfelelően, mindig "szembe ment" az összes többi gyártó és fejlesztő látásmódjával. Mindig valami újat, egyedit próbálnak meg az asztalra tenni, hol több, hol kevesebb sikerrel. Szerintem ameddig a célközönség adott az újra, az egyedi dolgokra, de éppígy a mondhatni futószalagon érkező sablon játékokra, addig nincs semmi gond. Nektek mi a véleményetek?

[Beküldte Shepard]

Hozzászólás: 10 Nyomtatóbarát változat FACEBOOK TWITTER
Hírkategóriák

 

Oldal létrehozási idõ: 0.2765 másodperc, 0.1392 lekérdezési idõ. Adatbázis lekérdezés: 73. Memória használat: 1,135kb